
After the celebration I have selected the students who are eager to study on the project and interested in the environmental issues. I have given them extra information about the project, handed out the information forms and gotten the students' personal information...09/2011
COMENIUS
PROGRAMI NEDİR?
Okulumuz İngilizce öğretmeni Recai Ozan TOLAY’ın hazırlamış ve
koordinatörlüğünü üstlenmiş olduğu Comenius projesi Ulusal Ajansımız tarafından
kabul edilmiştir. Projemizin ortakları arasında İngiltere,
İspanya, Hollanda, İtalya, Portekiz, Polonya ve Litvanyadaki değişik okullar bulunmaktadır. 2011 - 2013 yılları arasında devam
edecek olan bu proje kapsamında okulumuzda pek çok yenilik ve değişim
olacaktır. Projeye seçilen öğrenciler değişik etkinliklere katılacaklar,
ekoloji ve geri dönüşüm konusunu öğrenecekler, yeni insanlarla tanışacaklar,
değişik ülkelerin kültürlerini, yaşayışlarını, doğal güzelliklerini
öğrenecekler, kendi okulumuzu, şehrimizi, ülkemizi ve kültürümüzü yurt
dışındaki akranlarına tanıtacaklar ve hatta bazı öğrenciler yapılacak olan yurt
dışı gezilerine katılıp bu ülkeleri ve kültürlerini yerinde görme şansı elde
edeceklerdir. Öncelikle sizlere Comenius
Programı hakkında bilgi vermek istiyoruz.
Okul eğitimi
ile yakından ilgili olan Comenius Programı, Lizbon hedeflerine ulaşabilmek için
öğrenciler ve eğitim personeli arasında Avrupa kültür ve dil çeşitliliği ile
değerleri hakkında bilgi ve anlayış oluşturmayı, işbirliğini güçlendirmeyi,
aktif bir Avrupa vatandaşı olma yolunda öğrencilerin kişisel gelişimleri için gerekli
olan temel becerileri ve yeterlilikleri edinmelerini amaçlamaktadır.
Hayatboyu Öğrenme Programı’na
AB üyesi 27 ülke ile, İzlanda, Norveç, Lihtenştayn ve Türkiye
katılabilmektedir. Makedonya ve Hırvatistan da bazı alt programlarda yer almaya
başlamıştır.
Comenius Programı, okul eğitimindeki
kaliteyi artırmak ve Avrupa boyutunu güçlendirmek amacıyla:
·
Okullar ve öğretmen yetiştiren kurumlar arasında
uluslararası işbirliği ve değişimi teşvik eder,
·
Pedagojik metodlar ve materyaller geliştirmeyi teşvik
eder,
·
Okulların idaresine yönelik güzel çalışmaların ve
yeniliklerin uluslararası boyutta yaygınlaştırılmasını destekler,
·
Eğitimde dışlanma ve okulda başarısızlıkla mücadelede,
özel eğitime ihtiyaç duyan öğrencilerin entegrasronu ve eğitimin bütün sektörlerinde
fırsat eşitliğini teşvik eden yöntemler geliştirir ve bunları yaygınlaştırır,
·
Okul eğitiminde ve okul eğitiminde görev yapan
personelin eğitiminde Bilgi ve İletişim Teknolojilerinin (BIT) kullanımını
teşvik eder.
Ayrıca
Comenius Programı:
·
Yabancı dil olarak Avrupa dillerinin öğretiminde
kaliteyi artırmak,
·
Dil öğretmenlerinin pedagojik yeteneklerini
geliştirmek,
·
Az kullanılan ve öğretilen dillerin öğretmenlerinin
dil yeteneklerini geliştirmek,
·
Öğretilen yabancı dil çeşitliliğini artırmak,
·
Bütün öğretmen ve öğrencilerin konuşabildikleri
yabancı dil sayısını artırmak ve konuşma düzeylerini yükseltmek, yönünde
yapılan etkinlikler yardımıyla Avrupa’da okul eğitiminde dil öğreniminin
gelişmesine katkıda bulunur.
Bunların
yanı sıra Comenius Programı:
· Değişik
kültürlere yönelik farkındalığın geliştirilmesini teşvik etmek,
· Okul eğitimi
sektöründe kültürler arası eğitim girişimlerini geliştirmek,
· Kültürler
arası eğitim alanında öğretmenlerin yeteneklerini geliştirmek,
· Irkçılık ve
yabancı korkusu/düşmanlığıyla mücadeleyi desteklemek;
için tasarlanmış uluslararası
etkinlikler yardımıyla Avrupa’daki okul eğitiminde kültürler arası
farklılıkların bilincine varılmasını teşvik eder.
Şimdi
biraz da kısaca projemizin içeriği ve amaçlarından bahsedelim. Projemizin adı:
“Ecology and Recycling Waste Materials” dır
yani; Ekoloji ve Atık Maddelerin Geri Dönüştürülmesidir. Bu bağlamda sizlere
öncelikle ekoloji ve geri dönüşüm terimleri hakkında bilgi vermek istiyoruz.
EKOLOJİ
BÎYOEKOLOJİ veya BİYONOMÎK olarak da bilinir, canlılar
ile onları çevreleyen canlı ve cansız ortam arasındaki ilişkileri inceleyen
bilim dalıdır. Uzun yıllar halkın ilgisini çekmeyen ve bilim
dünyasında genellikle geri planda kalan ekoloji, 20. yüzyıl sonlarına doğru nüfus patlaması,
besin kıtlığı, çevre kirliliği gibi sorunların etkisiyle
en önemli bilim dallarından biri olarak öne çıkmıştır.
Ekolojinin; botanik, zooloji, mikrobiyoloji, fizyoloji, bitki beslenmesi, anatomi, morfoloji,
Ekolojinin; botanik, zooloji, mikrobiyoloji, fizyoloji, bitki beslenmesi, anatomi, morfoloji,
patoloji,
pedeloji, jeoloji,
jeomorfoloji, mineraloji, fizik,
kimya,
meteoroloji ve klimatoloji gibi bilim dalları ile yakın
ilgisi vardır. Araştırma konusu, yöntemi ve amaçlarındaki bazı özellikleri
yardımıyla ekolojiyi diğer doğa bilimlerinden ayırma olanağı vardır.
1) Ekoloji bütün canlılar için ortak olan ve canlılar üzerinde etki yapabilen temel konularla ilgilenir.
2) Ekolojinin diğer bir ayırıcı özelliği ise, bir canlıya ait belirli organları ve bu organlardaki hayat süreçlerini değil, canlıların içinde bulundukları hayat ortamı ile olan karşılıklı ilişkilerini incelemesidir
1) Ekoloji bütün canlılar için ortak olan ve canlılar üzerinde etki yapabilen temel konularla ilgilenir.
2) Ekolojinin diğer bir ayırıcı özelliği ise, bir canlıya ait belirli organları ve bu organlardaki hayat süreçlerini değil, canlıların içinde bulundukları hayat ortamı ile olan karşılıklı ilişkilerini incelemesidir
GERİ
DÖNÜŞÜM VE ÖNEMİ
Geri dönüşüm terim olarak,
kullanım dışı kalan geri dönüştürülebilir atık malzemelerin çeşitli geri dönüşüm
yöntemleri ile hammadde olarak tekrar imalat süreçlerine kazandırılmasıdır.
Tüketilen maddelerin yeniden geri
dönüşüm halkası içine katılabilmesi ile öncelikle hammadde ihtiyacı azalır.
Böylece insan nüfusunun artışı ile paralel olarak artan tüketimin doğal dengeyi
bozması ve doğaya verilen zarar engellenmiş olur.
Bununla birlikte yeniden dönüştürülebilen maddelerin tekrar hammadde olarak
kullanılması büyük miktarda enerji tasarrufunu
mümkün kılar. Örneğin, yeniden kazanılabilir alüminyumun kullanılması alüminyumun
sıfırdan imal edilmesine oranla %35'e varan enerji tasarrufu
sağlamaktadır.
Atık malzemelerin hammadde olarak
kullanılması çevre kirliliğinin engellenmesi açısından
da önemlidir. Kullanılmış kağıdın tekrar kâğıt imalatında kullanılması hava
kirliliğini %74-94, su kirliliğini %35, su
kullanımını %45 azaltabilmektedir. Örneğin bir ton atık kağıdın kâğıt
hamuruna katılmasıyla 8 ağacın kesilmesi
önlenebilmektedir.
PROJEMİZİN AMACI :
Projemiz 8 Avrupa birliği okulunda uygulanacaktır. Projemize başlarken “hiçbir
şey doğadan yok edilemez” sloganıyla yola çıktık ve genç nesillere dünyanın
insanoğluna ait bir yer olmadığını aslında insanoğlunun dünyaya ait bir varlık
olduğu gerçeğini hatırlatmayı amaçlıyoruz. Dünyadaki kirlilik her geçen gün
artmaktadır, kirlilik konusunda geri dönülmez noktaya gelinip gelinmediğimizi
henüz bilmiyoruz ancak genç nesiller gelecekteki evlerini, “dünyayı” korumak
konusunda bir şeyler yapmak zorundadırlar. Projemizin gerçekleşme aşamasında 8
ülkede eş zamanlı olarak öğrencilerimize, ailelerine ve yerel halka “ekoloji,
çevre, doğadaki dengenin korunması, küresel ısınma, yenilenebilir enerji
kaynakları, yok olma tehlikesindeki canlılar ve geri dönüştürülebilen maddeler”
konularında farkındalık kazandırılacak
ve onların gelecek nesiller için neler yapılabileceği sorusuna cevap aramaları
sağlanacaktır. Proje çalışma takımına seçilecek öğrenciler projenin aktif
katılımcıları olacaklar ve yaptıkları araştırmalarla kendi kendilerine doğanın
dengesini kavrayacaklar, atık, kullanılmış maddelerden elde ettikleri, süs
eşyaları, müzik eşyaları, sanat eşyaları, oyuncak eşyalar, ev eşyaları ile
öğrendiklerini pratik yapma fırsatı bulacaklardır. Bu tür etkinliklerin
yardımıyla öğrenciler geri dönüşümün ne olduğunu ve önemini, bazı atık
maddelerin ekonomik değerini, hangi tür maddelerin geri dönüştürülebileceğini
ve çevremizi nasıl koruyabileceğimizi öğreneceklerdir. Ortak ülkelerdeki
akranlarıyla iletişim kurmak için İngilizceyi kullanacaklar, yeni insanlarla
tanışacaklar, yeni arkadaşlıklar kuracaklar, yeni bilgi teknolojilerinin nasıl
kullanılacağını öğrenecekler ve bir ekip olarak nasıl çalışmasını gerektiğini
kavrayacaklardır. Projemizin temel amaçlarının yanında öğrencilerimizin dil
becerilerini geliştirmeyi, bir yabancı dil öğrenmelerini desteklemeyi, bilgi
teknolojilerini, bilgisayarı ve interneti kullanabilmelerini ve yapılacak yurt
dışı gezileriyle yabancılara karşı olan önyargılarını kırmayı ve değişik kültürleri
tanıma fırsatı sağlamayı hedefliyoruz. Programımız burada sona ermiştir, bizi
dinlediğiniz için teşekkür ederiz.
AVRUPA
BİRLİĞİ KULÜBÜ
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder